Sayfalar

26 Nisan 2011 Salı

İşte!! Kadın-erkek farkı...

Biraz önce cadde üstünde bir arkadaşımın dükkanına uğradım. Dükkanda kılık kıyafetten değişik aksesuarlara kadar çeşit çeşit malzeme satılıyor. Köşe başında şirince sıcacık, içeri girenin alışveriş duygusunu kabartacak tarzda döşenmiş bir dükkan. Hemen giriş bölümünde büyükçe bir gözlük standı var. Malum yaz geliyor ya arkadaşımda doldurmuş her çeşit güneş gözlüğünü..
Çaylarımızı içerken bir yandan da dükkana girip çıkanları izliyordum. Aslında pek sevmem alışveriş mekanlarında uzun süre kalmayı ama nedense biraz takıldım..
İçeri önce iyi giyimli gençten biri girdi. Direk gözlük standına gitti, birkaç gözlük denedi hiçbirşey söylemeden gitti. Sonra biri daha geldi bir tane gözlük denedi ve gitti. sonra biri daha derken, neredeyse 10 dakikada bir, birileri gözlük deneyip gidiyorlardı. Ama gelenlerin hepsi erkekti. Gözlüğü deniyor ama almıyorlardı.. Tamda ne tuhaf derken içeri 20-25 yaşlarında oldukça hoş bir bayan girdi. Gözlüğü aldı, gözüne takmadan aynanın karşısına gitti ve… gözlüğü kafasına taktı yani gözüne değil kafasına… sonrada dönüp “yakışmışmı” diye sordu.. Ben ifadesiz yaklaşık 30 saniye sadece baktım.. “sana soruyorum yakışmışmı?” diye sordu yeniden. Ben hafifçe tebessüm ederek “hanımefendi o gözlük, yakışması için gözünüze takmanız lazım” dedim. kadın hiç istifini bozmadan “ama ben güneş gözlüğünü böyle kullanırım” dedi.. hiç bir şey söyleyemedim. öyle baktım saf saf. Sonra iki tane gözlük aldı ve gitti. Arkadaşım tebessüm dolu bana bakıyordu. Bir süre sessizce birbirimize baktık ve sonra sanırım hiç konuşmadan uzunca bir süre güldük..
Şimdi desemki. “kadınlar ah bu kadınlar.. sizi anlamak istiyorum” diyeceksinizki “anlayamazsın. çünkü biz zekiyiz”.. bu böyle sürüp gidecek. Ama güneş gözlüğünü saçına takıp toka gibi kullanmayı düşünebilen, hadi o şekilde kullandı diyelim, güneş gözlüğü alırken ilk baktığı şeklin öyle (toka yada bant gibi) olmasını bana mantıklı bir şekilde açıklayabilecek bir kadın varsa sabaha kadar dinlemeye hazırım..

11 yorum:

Adsız dedi ki...

bende gecen hafta arkadaşımın dükkanına gözlük almaya gittim.neredeyse bütün gözlükleri denedim.tabii gözümde deniyorum,arkadaşım uyardı beni''sürekli gözünde deniyorsun saçına tak birde o şekilde görelim''şaşkın sordum ne alaka yaa ben gözümü korumak icin alıyorum..Hadii canım hava atmak icin alıyorsundur..genelde saçlarına takarlar' tabii hemen saçımda denedim:) sonunda yüzümde iyi duranı aldım..anlayacagınız saclarına denemelerini bende anlamadım..bilen varsa bende dinlerim:))

Volkan DENİZ dedi ki...

kadınlara bazen hak veriyorum. en çokda şık olma çabalarını anlıyorum ve hatta bazende takdir ediyorum bu uğurda kendileri için söylenen hiçbirşeye kulak asmadan inatla uygulamalarını.. :)

Adsız dedi ki...

ben ilk aldığımda değil de mesela bir yerde otururken gözlüğü kaldırıp saçıma koyarım.:) benim gerekçem ben çok unutkanım.saçımda olunca hiçbir yerde unutmuyorum:)) bu arada "gözlüksüz çıkmam ben abi" diyenlerdenim:)çok seviyorum gözlük takmasını.

Adsız dedi ki...

Kadın erkek farkemiyor,bakımlı olmak iyi görünmek gerek...Abarmadan elbette:)

Volkan DENİZ dedi ki...

kamikaze;
sizinki oldukça doğal bir yaklaşım elbette. çoğu zaman bende öyle yapabilirim, ayrıca gözlerim açık renk olduğundan zaten gözlüksüz pek çıkamam ama gözlük alırken yakışmasını da hiç düşünmem, düşünenlere de lafım yokda işte saç bantı muamelesi yapınca algılayamadım.. :)
adsız;
gözlük bakımdan ziyade şıklığın bir göstergesi olabilir diye düşünüyorum..

BuRCu dedi ki...

:) çok güldüm ben bu olaya. Ben bir bayan olarak algılayamadım direkt olarak saçında denemesini. Bunu açıklayabilecek bir bayan aramayın bence, sanmıyorum mantıklı bir sebep söyleyebilecek olanını.

Volkan DENİZ dedi ki...

bende gülüyorum hala aklıma geldikçe ama asıl gülüş sebebim o bayanın yakışıp yakışmadığını sorarken yüzünün aldığı şekil..
neyse sağlık olsun.. :)
kadınları anlamak kolay değil bilirim .. :)

BuRCu dedi ki...

O üç nokta içinde çok sitem barındırıyor gibi geldi birden.
Kadınlar detaycı, erkekler daha basit bakıyor olaylara; bu sebepten yıllardır süregelen anlamama durumu devam eder gider :) Bunu bilen kadın anlaşılmayı beklemeyi bırakmış bile olabilir hatta.
Arkadaşınızın dükkanında daha çok konu çıkar gibi, daha neler vardır kim bilir :)

Volkan DENİZ dedi ki...

:) Üç noktalar sitem değilde biraz yakarış gibi. çaresizlikten. Anlaşılamama kaygısının sonu olmuyor çünkü. Aslında herkes herkesi anlıyorda birazda kibir var sanki. Kadınlar; üzülerek söylüyorum, yanlış anlamazsınız diye de dua ediyorum :)
anlaşılmamayı yada kendilerince yarattıkları dünyayı bir ayrıcalık gibi görüyorlar. Sonrada onları anlamaya çalışan erkekleri maymuna çevirmeye bayılıyorlar. mesele biraz kadınca gibi görünsede özünde biz erkek milletibnin kadını elde etmek için attığı taklaların sonucu oluyor bu da tabii.. bak şu işe suçluyu gene erkek yaptım ..:)
yani sonu yok..
Arkadaşın dükkanına daha sık uğramayı düşünüyorum zaten. Çok eğlenceli günler olacak gibi. :)
teşekkürler..

BuRCu dedi ki...

:)) Yanlış anlamıyorum da; bence kadınlar ayrıcalık olarak görmüyorlar bu durumu, aksine sinir bozucu bile diyebilirim. Dediğiniz gibi olan kadınlar da var tabii, genelleme yapmayayım; ona da erkek izin vermesin artık :)
Kadınlar o kadar detaycı bakıyor ki her şeye; erkeğin de öyle bakmasını beklemek yanlış bence. Bunu gördükten sonra yıpranmamak yıpratmamak lazım. Aradaki şeyler tuz biber azıcık.

Bir de erkekler işte başta onca takla atıyorlar, sonra hadi umursamaz erkek olayım diyor. E kadın bir kere gördü onun o tavırlarını çıkarır mı aklından :D

Çok konuştum. İyi geceler, eğlenceli nice günler, yazılar :)

Volkan DENİZ dedi ki...

Ama en sonunda bir orta yol buluyoruz ve bunun adınada "aşk" diyoruz..
teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...