Sayfalar

26 Şubat 2011 Cumartesi

Severiz tribünlere oynayanları, aldanır gideriz peşi sıra..

Yoruldum biraz be, boğuldum hatta.. Kış bitiyor, ufaktan bahar uzattı kafasını, hissettiriyor o acı duygusallığını.. Çok yoğun bir yaz dönemi olacak gibi görünüyor şimdiden ama derin de bir sessizlik var sanki..
Hepimiz oturmuş isyan eden ülkeleri izliyoruz, arada maçlara takılıp bütün futbolcuları masaya yatırıyoruz.. Önce memleketi kurtarıp sonra Beşiktaş'ı kurtarmaya çalışıyoruz.. Teknik direktörler sadece bu muabbetleri dinleyip takım kursalar kesin şampiyon olurlar.. Köşebaşlarındaki memleket kurtarma senaryoları başbakanın kulağına gitse eminim kafasını taşlara vurur ben neden düşünemedim diye..
Benim yorgunluğum bunlardan değil elbet.. Televizyon izleyememekten, gazete okuyamamaktan, haber programı izleyememekten yoruldum. Bir şeyi yapamamak nasıl yorar adamı?? Onları izlemezseniz ne yaparsınız.. Çıkar sokaklarda sürtersiniz, spor yaparsınız, kitap okursunuz, bir film izlersiniz, kurt sürüsünün geyik sürüsünü parçalamasını seyredersiniz.. E bunlarda yorar adamı tabii..
Ben neden izleyemiyorum...... Çünkü izlerken kendimi hipnoz olmuş gibi hissediyorum.. Herkesi sahtekar zannedip acaip paranoya sahibi oluyorum.. Yalan söyleyenleri alkışlayan, doğru söyleyenleri susturanları görünce programa dalasım geliyor.. Benim düşündüklerimi o programdakilerin düşünüp söyleyememesine çıldırıyorum.. Çok basit cevabı olan sorulara, çok saçma cevaplar verilmesine dayanamıyorum.. Kandırılmaya gelemiyorum. Halkın kim olduğunu bilmeden halka nasihat verenlere kafadan girmek istiyorum.. Lider görünen adamların kendi reklamını yapıp tribünlere oynamalarına, bunu yaparken de takım ruhunun ne olduğu hakkında fikir bile yürütemeyecek kadar megaloman olmalarına hiç tahammül edemiyorum.. Sonra ne yapıyorum... takılıyorum hayvanlar alemine olmadı spor geyiklerine.. Maç seyrederken görüyorum tribünlere oynamanın inceliklerini..

Takım olmanın özünde ruh vardır.. Etki altına almak istediğiniz kitleyi düşünmeyeceksiniz, önce kendi içinizde kalite oluşturacaksınız.. Takım içinde bir kişinin bile kitleleri bireysel etkilemek için ortaya atılmasına izin vermeyeceksiniz. Onlar sizi kilitlenmiş bir bütün olarak görecek öncelikle.. Sonra liderinizi öne sürebilirsiniz ama önce ilk şart takım olduğunuzu göstereceksiniz..

Biz bir türlü beceremedik, vazgeçemedik AĞAERKİL!! bir toplum olmaktan.. Sonra ne oldu gittik bir liderin peşinden, uçurduk adamı, o da tutup kasabı maliye bakanı, esnafı ekonomiden sorumlu devlet bakanı yapıverdi.. Sonra hep beraber rüyamızda Cleveland'ı gördük.. Enflasyon tek basamaklı diye kandırıldık.. Dünyada petrol fiyatı yükselirken zam yapıldı tamam dedik. Fiyatlar düşerken bişey olmadı onada tamam dedik. Tekrar arttı dediler gene zam yaptılar biz ısrarla tamam dedik.. Ucuz ayağı ile kalitesiz mal kullanmaya alıştık olsun dedik. O da yetmedi dünyanın yasakladığı GDO' lu ürünleri bolca soktular memlekete afiyetle yedik.. Kuş gribi çıktı, memleketteki tüm tavukları boğazladık, peşinden pet şişede yumurta sattılar, yeriz dedik.. Gemiler aldılar, olsun büyüyoruz dedik.. Kriz teğet geçti dediler hakket dedik.. Canları kimi istediyse içeri tıktılar hak ediyolardır dedik.. Pekii tüm bunları niye dedik çünkü biz takım olmadan tribüne oynayan sahte kahramanların peşinden gitmeyi hep sevdik... Kim ki hatip olur geçer kürsüye, gözümün içine baka baka yalan söyler ve hatta Bir Allah kuruşu diye yepyeni bir para birimi oluşturur.. Ona inanmak farzdır yoksa hipnoz bozulur.. Dönüyor dünya, bizde dönelim nedir yani..
Girelim dümen suyuna. yalanlara inanmaya alıştık nasıl olsa...
Aklı başkasından bekleyenlerin aklı başına gelene kadar sahtekarlar tüm yurdu sarar...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Hepsi kifayetsizlik ve bilmeden inanmaktan kaynaklanıyor. Kimse okumuyor, araştırmıyor, anlamıyor ama kuru kuruya inanıyor. İnanmak istiyor. Bir doğru bin yanlışı götürüyor böyle sınavlarda da.

Volkan DENİZ dedi ki...

Kamil;
Hazır çünkü inanmaya, bilsede okusada, araştırsada menfaatleri uğruna biat ediyor bu sefer.. Menfaatler memleket çıkarından önemli ne de olsa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...