Sayfalar

19 Ekim 2011 Çarşamba

Ateş düştüğü yeri yakmasın artık...


İçim yanıyor, gözlerim donuk bakıyor. İzlediğim hiç bir şeye dinlediğim hiç bir kimseye aldırış etmiyorum. Kimi zaman gülüyorum kimi zaman sadece bakıyorum. Bütün bunlar olurken ellerimi fark ediyorum. Yumruk yumruk duruyorlar sağ ve sol yanımda. Sıkı sıkı yumruk yapmışım bilinçsiz. içimden yükselen çığlığımı bastırmaya uğraşırken başım ağrıyor. Bir yerleri, birilerini yumruklamak kırıp dökmek istiyorum Susuyorum, sessizce yürüyorum. Gözlerimden akan yaşlara engel olamıyorum. Hiç durmadan akıyorlar, nehir gibi sel gibi. Ama rahatlıyorum, Artık başım ağrımıyor. İçimdeki cehennem ateşini söndüremiyor gözyaşlarım ama beynime hakim oluyor. Mantığım durduruyor beni...

Dinliyorum her zamanki laf salatalarını. "Allah'ım" diyorum "hep mi aynı şeyler olmak zorunda, hep mi aynı laflar edilmek zorunda" 2007'de Şırnak ve Hakkari, 2010 ve 2011 'de Diyarbakır, Şemdinli ve daha iki ay önce gene Çukurca'da hain bir pusuda şehit olan on bir askerimiz....

Bitmeyen ve devam eden olayları ve şehitleri düşünüyorum. Analarını, babalarını, eşlerini, çocuklarını.... Hepsinden sonra ağzının içine baktığınız adamların lafları hep aynı. "Misliyle intikamımız alınacak, kanımız yerde kalmayacak"... Kan toprağa karıştı. Yerde kalmasına bile razı olduk ama yapılan hiç bir icraatı göremedik. Göreceğimiz de yok... Kandırmayın insanları. Teröre taviz veren ülkeler kaybederler. Bunun için çok okumuş terör uzmanı denen geri zekalılara "terörle nasıl mücadele edilir?" diye sormanıza gerek yok. Dağdaki çoban bile en mantıklı bir şekilde gerekçelerini açıklar.. Teröristleri kapılarda karşılayan zihniyetle buraya kadar olur işte. Geç bile kaldılar. Bana bu kadar taviz verilse yarın ülke yönetimine talip olmaya kalkardım. Siz eli silahlı adama neredeyse ülkeyi gelin beraber yönetelim diyeceksiniz.  Binlerce insanın katiline aylarca bakıp besleyeceksiniz sonra da örgüte talimat göndermesine izin vereceksiniz. Kapalı kapılar arkasında kimlerin pazarlığını yaptığınızın hesabını vermeden intikam yemini edemezsiniz. Komik oluyorsunuz, sadece komik.

Artık basın açıklaması yapmanın da, orda burda hamasi laflar etmenin de hiç bir anlamı yok. Artık susacaksınız ve sürekli sindirdiğiniz halkın vereceği tepkiyi sineye çekeceksiniz. Artık olacaklara sıcak odalarınızdan değil çatışmaların devam ettiği meydanlardan müdahale edeceksiniz. Artık oradaki gariban askerin sırtından ülke yönetmeyeceksiniz. Oraya gidecek ve onların arkasında durduğunuzu hissettireceksiniz. Artık askerlerinizi tutuklamaktan vazgeçecek askere silah çekenleri tutuklayacaksınız...

Bu mesele Kürt meselesi değildir. Kürtler artık bir grup geri zekalının peşinden gitmekten vaz geçmelidir. Akıllarını başlarına toplamazlarsa bu ülkede yaşanacak bir ortam da kalmayacaktır. Kürt haklarını gider ararlar dünyanın bilmem neresinde. O zamanda insanlar sadece gülerler...

Şimdi serbestsiniz bana ne istiyorsanız söyleyebilirsiniz. Çünkü en ağır laflarınız en sert eleştirileriniz bile yüzümdeki ifadeyi değiştiremeyecek.

Ülke, millet, devlet olarak hepimizin başı sağ olsun. Bugün yas ilan edilmesi gereken bir gün ama göreceksiniz bu olaylar yaşanmış ve bitmiş olacak yarın sabaha kadar. Yazıklar olsun...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

çok çok üzgünüz,ama kanıma dokunuyor eli kolu baglı durmak sadece izlemek istemiyorum artıkkkk...Bitirilmeli koskoca Ülkeyiz hala teröru, kan akmasını durduramadık. yazıklar olsun böyle yönetime...

Volkan DENİZ dedi ki...

@adsız;
Terör koskoca ülke falan tanımaz. Üç kişilik terör örgütü bile dev ülkeleri zarara sokabilir. Mühim olan teröre karşı duruş sergileyebilmektir. Teröre taviz verenler gün gelir taviz ister duruma düşerler. Sarı öküzü bir kere vemişsin artık geri dönüş için biraz geç kaldık. Çünkü sürüde verilecek öküz kalmadı...

gelibolu17 dedi ki...

Gerçekten yazıklar olsun,,,diyecek söz kalmadı artık,bırak kürt olanı,ben 19 ekimde balkonuma Türk bayrağımı astım neden bayrak astım diye sordular,bunu soranlar Türk tü,böyle gündem dışı olmayı,olaylara sıradan bir şekilde bakmaya alışmışız,
bizler sade vatandaş olarak,evimize arabamıza bayrak asarız,bir kaçımız blogunda yazı yazar,tvler,radyolar yayın akışını değiştirmezse kendimiz kapatırız,yürüyüş yaparız,protesto yaparız kendimizce ama asıl yapması gerekenler yapılması gerekenleri yapmadığı müddetçe hiç bir şeyin olacağı yok,,,
hiç bir verilen söz,yitp giden o kadar canı geri getirmeyecek,anaların gözyaşlarını dindirmeyecek,hepsi kalleşçe öldürüldü,hepsi acemiydi,içlerinde bir tane bile komando yoktu hepsi piyade erdi,böylemi koruyorlar hudut boylarını,bırakın Allah aşkına,şimdi herkes terör uzmanı,herkes profösör,ağzı olan konuşuyo,konuşsunlar bakalım,,,,
araba devrildikten sonra yol gösteren çok olurmuş,şimdi herkes birilerine iş öğretmeye kalkıyor,
sen yılanın başını küçükken ezmezsen,bana dokunmayan yılan bin yaşasın dersen,o yılan gün gelir seni böyle sokar işte,

başınızı şişirdim kusura bakmayın,aslında ben kendimce susarak protesto yapacaktım bir kaç günde olsa :(
ama baktım gördümki herkes yine normal hayatına dönmüş,bir kaç arkadaşıma yorum bırakmak istedim....

Volkan DENİZ dedi ki...

Hayır hayır lütfen böyle düşünmeyin. Benim başım sizin gibi temiz yürekli ve duyarlı insanları dinlemekten şişmez. Sessiz de kalmayın. Her yerde her ortamda düşüncelerinizi anlatın. Eğer biz öyle yapmazsak meydanı boş bulanların neler yaptıklarını görüyoruz.
Hayat normale dönsün tabii ama yaşananlar unutulmasın. Acı olan hayatın normale dönmesi değil üç gün sonra bir iki tane şehit olduğu zaman hiç kimsenin umursamaması ve yaşanılan her şeyi unutarak terör örgütünün sözde davasında haklı olabileceği lafların ediliyor olması. Biz sessiz kalmamalıyız ama askerimize hesap sormak için yükseltmeyeceğiz sesimizi. Onların arkasında durduğumuzu, desteklediğimizi hissetirerek terörist unsurların karşısında dimdik durmalı ve tek ses tek yürek olmalıyız. Hemde bu işi etnik kimliğimize bakmadan yapabilmeliyiz. Aksi takdirde yapılanlar hiç bir şey ifade etmeyecek ve bu olaylardan daha da şımaran teröristler daha çok azıtacaktır. Unutulmamalı ki terörde kural da yoktur vicdan da. Böyle bir grupla pazarlık yapamazsınız, gün gelince mutlaka gözünüzü çıkarırlar çünkü..
Sevgilerle iyi ve güzel günlere...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...