Sayfalar

22 Eylül 2011 Perşembe

Güzel yurdumun güzelliklerinden bir parça...

Yollardayız... Asfalttan yaklaşık iki saat gittikten sonra Geyve sapağından ayrıldık.

Hamamönü diye bir bölgede durup, gideceğimiz istikametle ilgili son bilgileri teyit ettik.

Çınar ağacının yaşı hakkında fikir yürüttük ve en sonunda yaklaşık 600 yaşında olduğuna karar verdik.

Son koordinatları ve gideceğimiz bölgeleri GPS bağlantılı bilgisayara girdik.

İlk bakacağımız bölgeye geldik. Araçları park ettik. Şelaleye doğru gideceğiz. İlk karşılaştığımız canlı bu arkadaştı ve bizi epeyce bir süzdü. Oralarda ne aradığımızı anlayamamış bir hali vardı..

Usul usul, bölgeyi inceleyerek yürüyüşe başladık. Ortamı ve havayı ne kadar anlatsam boş. Resimlerden anlayın artık...

Bir dere yatağındayız, dere usul usul çağıldıyor ama, ortam inanılmaz hoş kokuyor.

Derenin içinden bazen tırmanarak bazen de sekerek yürüyoruz.

Söze ne gerek var ki...

Küçük bir şelaleyle karşılaşıyoruz ama asıl hedef bu değil.

Derede canlılık da var ama görüntü vermeye niyetli değiller. Kırmızı pullu alabalık varmış dediklerine göre...

Sülfür mantarı.. Zehirli tabii...

Şelale göründü...

Uzun ve ince bir şelale (Kanlıçay şelalesi) ama alttaki göl oldukça derin ve serin..

Başka bir mantar çeşidi bu da zehirli..

Yengeçler her tarafta ama şirin göründüler. Sanırım ortamdan. Herkes gülümsüyordu nedensiz...

Adını bilmediğim bir çiçek.. Yaprağın hemen kenarından sarkıyordu..

Bir arkadaş kabalakların (kabak değil kabalak) içinde makro çekim yapıyor...

Dönüyoruz...

Tırmandığımız yerlerden inmek daha bir zorlu sanki..

Tekrar arabalara binip zirve yapıyoruz. Kirpiyani yaylasındayız. Kamp kuracak yer bakmaya başlıyoruz..

Yerimizi bulduk. Yerleşmeye zaman kaybetmeden başladık..

Su kaynağımızda hemen yanı başımızda..

Ateş yeri de tamam...

Foto kapanları da kurduk.

Son ayarlarını yapıp bırakıyoruz bakalım gece ne gibi hayvanlar geçecek bölgeden...

Çadırlar kuruldu biraz istirahat zamanı.

Faaliyetler, keşifler yapıldı artık akşam yemeğini hazırlamaya başlamalı. Makarna yapılmış bile..

Kampta akşam hazırlıkları devam ediyor...

Ertesi gün yollardayız. Yolda yol sorduğumuz bir köylü kadın. O kadar şirindi ki. Fotoğrafını çekmek için izin alana kadar neler çektim...

Keşif yaptığımız bölgenin genel bir görünümü. Her türlü hayvan barınıyor. Ayı, ceylan, karaca, tilki. Ha bu arada unutmadan bir gün önce keşif yaparken bir karaca fotoğrafı çektik ama o fotoğraf bende değil maalesef...

Var git çiçeği. Bir nevi çiğdem. Yaylalarda açıyor. Açtığı zaman yaylacıların gitme vaktinin geldiğini de haber veriyormuş. Zaten yaylalardakiler de ufak ufak dönüş hazırlığına başlamışlardı.

Yabani atlar. O kadar güzel koşturuyorlardıki. Özgürlük böyle bir şey dermişcesine...

Yaban hayat fotoğrafçısı olmak kolay mı sanıyorsunuz..

Başıboş dolaşıyorlar ama akşam kendi başlarına ahırlarına dönüyorlar. Zekamı yoksa içgüdümü bilemedim..

Sıklemen çiçeği.

Bu çiçeğin adını bilemedim ama çok hoştu...

Yaylalar bölgesindeki göl. Karagöl.

Yayla evleri...

Şimdilik bu kadar yeter. Belki daha sonra başka fotoğraflarda yüklerim. Sanırım modaya bende uymuş oldum. Bu fotoğrafları 17- 18 Eylül'de çektim. Doğa insanı bambaşka bir yerlere götürüyor, huzurdan hiç bahsetmeyeyim... Neyse fazla söze de gerek yok. Her şeyi anlatıyor fotoğraflar...

gelibolu17 dedi ki...

Güzel kareler,güne bu güzel görüntülerle başlamak iyi olacak kanımca :)Bende diyorum o mavi çiçeği bir yerden tanıyorum diye meğerse doğum günü yazısındaki çiçekmiş isimsiz çiçek...

Adsız dedi ki...

Doğada çekilmiş fotoğrafları seviyorum. Teşekkürler.

Bu arada kabalak nedir? :) Yenir mi?

... dedi ki...

"Okunan her konuyla ilgili söylenecek birşeyler vardır.." yazmışsın ama pek bir şey bulamadım diyecek:D nasıl bir keyiftir bu, hayran kaldım^^

Gelibolu17:
Dikkatinizden kaçmamış. Evet o da benim gibi kimliğini fazla belli etmeyenlerden. Adını koydum ama "doğum günü çiçeği" olsun. :)
Teşekkürler..

Yolcu;
Kabalak yada deve tabanı da deniyor. Baharda yeşeriyor, kökleri ve ilk sürgünleri yeniyor. Astım ve mide bağırsak rahatsızlıklarına, kabızlık gibi, iyi geldiği söyleniyor. Kökünü yerken yoğurtla birlikte yenmesi tavsiye ediliyor. Ayrıca kanseri önceden engelleyen en güçlü bitkilerden biri olarak biliniyor. Ancak bunlar bilinenler ne kadar fayda gören var bilemiyoruz tabii..
Teşekkürler.

particle;
Çok teşekkür ederim. daha nereler, ne güzellikler var görülmesi gereken. Fırsat buldukça ve çekebildikçe sizinle paylaşacağım..
Söylenmesi gerekeni zaten söylemişsiniz.. :)

gelibolu17 dedi ki...

Evet nutukçu,kaçmaz :) şok şok şok gelibolu17 her yerde aranan ama bir türlü görüntülenemeyen isimsiz çiçeği,nutukçu nun blogunda buldu,,,veee sıcak bir gelişme nutukçu isimsiz çiçeğe bir isim verdi!!!! "doğum günü çiçeği"
bizden ayrılmayın :)

sevgili Volkan Deniz,herkesin gizli bir kimliği vardır,beyaz gülün gölgesi bile siyahtır diye bitiriyorum sözlerimi :)

Ne alaka bi yorum oldu bu ya :)

Gelibolu 17;
Bence çok güzel bir yorum oldu. :)
Benim kimliğim gizli değil, sadece kendimi çok ön planda tutmak istemiyorum. Bunun da inan ki bir sebebi yok. Tanışma şansımız olmayacaksa çok da tanımamızın anlamı olmadığını düşünüyorum. Yoksa herhangi bir şeyimi saklayıp gizemli adam oynamıyorum.. Beni artık tanıyor sayılırsınız.. :)
Çok teşekkür ediyorum her şey için...

Adsız dedi ki...

Bir şeye çok güldüm: :) Dağ taş dolaştınız ve akşam yemeğinde makarna mı yediniz? :)) Ben gelirsem yanıma ızgara ve et almadan gelmem. :)

Neyse; çok güzel bir paylaşım olmuş kardeş. Bu tip yayınlarının devamını bekliyoruz. Ortalıkta görünmediğin zamanlar ne yaptığını bilmemiz lazım :)

Volkan DENİZ dedi ki...

Makarna deyip geçme. Karbonhidrat deposu. Enerji gerek arazide.
Asıl menüyü çekmedim çünküo arada fotoğraf çekmekten çok pişirmek ve yemekle meşguldum. Hatta patlıcan salatası dahil üç çeşit salata yaptık. Birde kendi icadımız olan bir salata yaptık ki parmaklarını yersin. Bir gün sende katıl bize. O zaman söz her türlü kebap işi yemek olacak.. :)

Pabuc dedi ki...

Hayran kaldım..

Bayıldım...

Özenti anlamında kıskandım...

Lütfen devam etsin fotograflı postlar..

@Pabuç:
Fotoğraflara şöyle bir daha baktım da bende bayıldım. Haklısın.. :)
Elbette ki devam edecek...

gelibolu17 dedi ki...

Flaş gelişme var arkadaşlar,sevgili nutukcu demişki :

"Tanışma şansımız olmayacaksa çok da tanımamızın anlamı olmadığını düşünüyorum. Yoksa herhangi bir şeyimi saklayıp gizemli adam oynamıyorum.. Beni artık tanıyor sayılırsınız.. :)"

Bu sözün üstüne bişe demiyorum :)
sizi Allah'a emanet ediyorum....
Artık bizden ayrılabilirsiniz sevgili izleyiciler :)

Adsız dedi ki...

@Gelibolu 17 Haberleri; Muhabirimiz Gülcan yayla yollarında kayıptır. Görüp duyanlar için ajansa haber verilmemesini, kendi haline bırakılmasını özellikle rica ediyoruz. :))

Gelibolu 17;
"Benim kimliğim gizli değil, sadece kendimi çok ön planda tutmak istemiyorum" de demişim ama siz sadece bir bölümünü alıp kullanmışsınız yazdıklarımın :)
Yaklaşımınız çok harika, kendimi birden suçlu hissettim. demek böyle oluyormuş bu işler :) :)
Teşekkürler...

@KAmil;
Ama çok güldüm, yapma muhabir kolay yetişmiyorki :)

gelibolu17 dedi ki...

Sevgili Kamil Cengiz,size yoksa kısaca K:C mi demem gerekiyordu,hiçte yayla yolalrında kayıp neyin olmadım,Yeşil Bursa'da eğleniyordum :)şimdidie evimdeyim,yorumunuza bakıp bakıp gülüyorum :)

kendi haline bırakınız demek :)

Sevgili nutukcu sizede teessüf ederim,niye suçlu hissediyosunuz kendinizi,asıl suçlu varsa oda benim lütfen,nolur,ay bak hatrım kalır,lütfen diyorum :)
tabikide böyle oluyo bu işler ve dediğiniz gibi bir muhabir hiçte kolay yetişmiyor :)

BuRCu dedi ki...

Deyim yerindeyse şapka çıkartıyorum.
Kısa ve öz!

Volkan DENİZ dedi ki...

Teşekkür ederim Burcu. Bu tür etkinlikleri artık buradan yazmıyorum. Yeni blog açtım. yabanadimlar.blogspot.com Çok üstünde duramıyorum ama arada oraya yüklüyorum faaliyetleri..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...