Sayfalar

18 Ocak 2011 Salı

Bunları biliyormuydunuz??

* Türkiye'de %95 olan kara yolu taşımacılığının Amerika Birleşik Devletleri'nde %43 olduğunu ve kara yolu taşımacılığının tercih edilmesinin Amerika Marshall yardımlarının şartı olduğunu..
* Atatürk zamanında 4075 km demir yolu yapıldığını, Atatürk'ten sonraki yıllardan bugüne kadar 1550 km demir yolu yapıldığını..
* Otoyolların genelde verimli ovaların içinden geçirildiğini, bu otoyolların geçtiği yerlerde, 10 kilometre sol ve 10 km sağ tarafında kalan bölgedeki alanların kirlilik nedeni ile tarım bölgesi olma vasfını kaybettiğini..
* 1 km kara yoluna yapılacak harcama ile 5 km demir yolu yapılabileceğini..
* Gelişmiş ülkelerin, otoyollarını yıllardır çok daha dayanıklı. ve ekonomik olan beton malzemeden yaptıklarını, bizim hala asfaltlama için her ay milyonlarca lira harcadığımızı.. asfaltların üç ayda bir yenilendiğini...
* Mevcut Ankara-İstanbul demir yolu hattının Abdülhamit zamanında yabancı şirketler tarafından yapılmış olduğunu ve yapılan anlaşma gereği yolun geçtiği yerlerdeki maden imtiyazından faydalanmak adına yolun bilinçli uzatıldığını Atatürk'ün 1936 yılında bu yolun düzeltilmesini istediğini...
* Tokyo'da yüksek hızlı trenlerin 1964'te çalışmaya başladığını ve bu trenlerin bu güne kadar hiç kaza yapmadığını...
* Türkiye'deki otobüs ve kamyon sayısının Avrupa'daki toplam sayıdan daha fazla olduğunu..
* Yapılan bir araştırmaya göre kara yolu taşımacılığının, deniz yoluna göre %166 daha pahalı olduğunu..
* Ülkemizde deniz yolu yük taşımacılığı payının %0.4 olduğunu..

Şikayetlerimiz hiç bitmez.. Otobana her çıktığımda sadece söver dururum.. "Buraya otoban diyeninde..burayı otoban yapanında.."  Sonrada devam ederim, önüme bir çukur daha çıkarmı endişesi ile.. Otoban yapıyorsunuz, karşılığında ücret alıyorsunuz.. tamam alın.. Ama bu otobanın orta yerindeki çukurdan kaçamayanlara ne yapıyorsunuz.. Adamcağız rahat huzurlu otobanda basmış gidiyor.. Yolda çukur olabileceğini tahmin edemez bile.. Bıraktım çukurları, özellikle İstanbul'da FSM köprüsü yüzlerce kamyon yığını ile doludur günün her saati.. Otobandakilerden bahsetmiyorum bile.. Neden? Çünkü bizim taşımacılığımız sadece kara yolundan yada çoğunlukla kara yolundan.. Herkes biliyor herkes söylüyor ama birileri bakıyor sadece.. Biz bir yarımadayız.. Deniz taşımacılığında Yunanistan kadar bile olamıyoruz.. Demir yolu durumu malum.. Birkaç yıldır kandırılıyoruz hızlı tren diye.. Biliyormusunuz ilk hızlı tren ihalesinin 1976 yılında yapıldığını...

Bir şeyleri bilmek için birilerini dinlemeli, bir şeylere bakmalı, bir şeyleri araştırmalıyız.. Sadece güzel konuşanları dinleyip, güzel giyinenlere bakar, bize dayatılanları okursak.. Bizi susturup, donumuza kadar soyarlar...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Kaleminizin mürekkebini doldurmuşsunuz yine. Bilgi dolu bir yazı olmuş.

Volkan DENİZ dedi ki...

Tabii, arada bilgide vermek lazım.. Teşekkür edrim iyi bak kendine..

Adsız dedi ki...

benim girdiğim öss sınavında soru vardı hangisi en karlı taşımacılıktır diye itiraf ediyorum cevap olarak demiryolu yapmıştım hatta övünerek de söylerdim .cevaplara bi baktık denizyoluymuş çok şaşırmıştım daha sonra bi açıklama gelmişti cevaplayanların çoğu karayolunu işaretlemiş.gençler saf ne yapsın bakmışlar en fazla hangisi var karayolu o zaman odur diye yapıştırmışlar cevabı.mantık olarak doğru halkını ve devletini düşünen yöneticiler en ucuz olanı yapar ama bir şeyi atlamışlar burası Türkiye..(benden de bilgilendirici not Marshall yardımlarının bir diğer şartı da amerikan arabaları almaktır ki Buickler,cadillaclar vs. o yüzden o dönemde çoktur bkz.Eski Türk filmleri)demir topal...

Volkan DENİZ dedi ki...

Adı kara tren.. Hep bir hüzün şarkısına konu olur.. Otobüsler hep kavuşturur.. Giden hep trenle gider.. Eski filmlerde hep de Amerikan arabalarının reklamları yapılır.. Neden acaba...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...